Mini-konference om “Sustainable Customer Engagement”

The Social Business Companys mini-konference “Sustainable Customer Engagement” bød på spændende talere og gode indsigter i, hvordan bæredygtige forretningsmodeller og overskud på bundlinjen sagtens kan gå hånd i hånd.

Tania Ellis kom via sit oplæg om bæredygtige business trends ind på både B2B, B2C og det ofte oversete B2G (Business to Government), så vi fik en god introduktion til hvordan virksomhederne kan operere på flere niveauer.

Netværksmæssigt sørgede Tania Ellis for, at alle fik nye forretningskontakter, og der var sat god tid af til, at deltagerne kunne netværke. Der var herudover rigeligt at tale om i pauserne, eftersom de spændende oplæg gav stof til eftertanke og dannede grobund for gode samtaleemner.

Bl.a. holdt Louise Elver et spændende oplæg om hvordan Fairtrade Mærket bruger både sociale medier og Virtual Reality til at skabe et tættere bånd mellem forbruger og producent.

Jan Højvang Matthiesen gav os et godt indblik i, hvordan DFD samarbejder med deres B2B-kunder om at opnå højere bæredygtighed, og pointerne blev understreget af Jans involverende måde at bruge både tegninger og andre rekvisitter på.

Sille Krukow, som arbejder med nudging og behavioral design, hjalp os herudover til at forstå, hvorfor vi som mennesker kan have svært ved at tage ”de rigtige valg”, og forklarede, hvordan vi via nudging kan hjælpe andre (og os selv) til at tage de valg, som er mest hensigtsmæssige.
Til sidst fik alle interesserede mulighed for at se Fairtrade Mærkets Virtual Reality video.

Alt i alt en berigende dag med velvalgte oplægsholdere og gode networking-muligheder.
Tak til The Social Business Company og deres netværk The Social Business Club for det gode arrangement i torsdags.

Skrevet af Linda Thyme

Skriv et svar