Se verdensmålene som en ny forretningsmulighed!

Se verdensmålene som en ny forretningsmulighed 

Reklamebureauet We Love People bød på modigt på brunch og handlekraft serveret af nogle af erhvervslivets purpose-drevne frontrunners, der ser stort kommercielt potentiale i at løse verdens problemer.

Det hele foregik torsdag den 18. marts på Kunsthal Charlottenborg, hvor den kreative kok Frederik Bille Brahe har åbnet en ny kantine og bar og hvor selv maden på Apollo Bar har verdensmålpotentiale. Den er økologisk, sæsonbetinget og lokal.

Verdensmålene er vores største forretningsmulighed nogensinde

Claus Stig Pedersen, Head of Corporate Sustainability, Novozymes snakkede om hvordan han vil gøre verden til et bedre sted med en forretningsmodel, og verdensmålene hvorfor styrker rejsen. Han fortæller blandt andet om Novozymes’ CSR-rejse, og om hvordan virksomheden i dag bruger bæredygtighed til at forme deres strategiske fremtid.

Under hele sit indlæg omtaler Claus konsekvent CSR som en forretningsmulighed, og hvordan han med denne tilgang fik bæredygtighed til tops i Novozymes.

Verdensmål giver os nye handlemuligheder

Thomas Roland, Afdelingschef for ansvarlighed, Coop Danmark omtaler selv COOP som en frontrunner, der allerede er i gang. Thomas fortalte i forlængelse heraf, hvordan COOP strategisk arbejder med en forretningsmodel, der skaber efterspørgsel efter bæredygtige fødevarer blandt forbrugerne.

Grib the CEO Challenge

For Stine Kirstein Junge, partnership analyst, UNDP er Verdensmålene en mulighedsdagsorden, der inviterer virksomheder med til at løse verdens problemer. UNDP ønsker at operationalisere verdensmålene og vil inviterer nordiske CEOs til åbent at forpligte sig til at identificere forretningsmuligheder med effekt på verdensmålene.

Stine fortalte desuden om UNDP’s Accelerator initiativ, hvor de vil invitere 50 nordiske CEOs til at gå forrest som rollemodeller, og vil inspirere med fortællinger om virksomheder, der allerede bruger deres brand power til at give forbrugerne bedre valgmuligheder og dermed ændre deres adfærd i en positiv retning.

Redefining the good life – idéer, der driver positiv forandring

Christina Blak, kreativ direktør & Gry Knoop, Strategy & Process planner, We Love People
snakkede om, at bæredygtige valg er ikke længere drevet af pligt og fravalg af det gode liv.

Christina afrunder:“Bevidste forbrugere kører i Tesla, klæder sig i Aiayu, melder sig ind i GoMore og downloader madspilds app’en Too Good To Go. En lang række produkter redefinerer i disse år det gode liv og bruger deres brand power til at give mennesker bedre valgmuligheder og dermed ændre deres adfærd i en positiv retning.

I forlængelse heraf rejser We Love People: “Hvor ligger din forretningsmulighed?”

CSR Forum takker for en inspirerende formiddag med vitaminer både til hoved og sanser!

CSR Forum deltagere:

Mikkel Nedergaard og Karim B. Drif

Skriv et svar